Постинг
12.10.2007 15:44 -
"НИЕ ТАЧИМ ЛИЧНОСТИТЕ КАТО НИКОЛАЙ ГЕНЧЕВ, НЕ ЗАЩОТО СА КАТО ДРУГИТЕ, А ЗАЩОТО СА НАДВИШИЛИ СРЕДАТА СИ. СОЧИМ ПРИМЕРА ИМ КАТО НАЦИОНАЛНО ДОСТОЯНИЕ, ЗА РАЗЛ
Автор: pavrenski
Категория: Други
Прочетен: 1002 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 12.10.2007 21:12
Прочетен: 1002 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 12.10.2007 21:12
"НИЕ ТАЧИМ ЛИЧНОСТИТЕ КАТО НИКОЛАЙ ГЕНЧЕВ, НЕ ЗАЩОТО СА КАТО ДРУГИТЕ, А ЗАЩОТО СА НАДВИШИЛИ СРЕДАТА СИ. СОЧИМ ПРИМЕРА ИМ КАТО НАЦИОНАЛНО ДОСТОЯНИЕ, ЗА РАЗЛИКА ОТ ЗАДОВОЛЯВАЩИТЕ СЕ СЪС СОБСТВЕНИТЕ СИ ПОТРЕБНОСТИ И УДОБСТВА. ТЕ СЕ ПОЛЗВАТ С ПРЕКЛОНЕНИЕТО НИ, НЕ ЗАЩОТО СА ЕДНАКВИ С ОСТАНАЛИТЕ, А ЗАЩОТО, СА ЕДНАКВИ С ОСТАНАЛИТЕ, А ЗАЩОТО, НАДРАСНАЛИ ЛИЧНОТО "аз", СА ОБЛАГОДЕТЕЛСТВАЛИ ВСИЧКИ НИ МАТЕРИАЛНО, ДУХОВНО, НРАВСТВЕНО." академик Илчо ДИМИТРОВ
ИНТЕЛИГЕНЦИЯТА ТРЯБВА ДА ПОЕМЕ СВОЯ ДЪЛГ НИКОЛАЙ ГЕНЧЕВ
(НИКОЛАЙ ГЕНЧЕВ, ТОМ.ІІІ (1958 – 1991) Интервю на Татяна Свилчева с проф. Николай ГЕНЧЕВ „Аз-Буки, №15, 31 юли 1991, с.6” „-Българското учителство съставлява голяма част от интелигенцията. Как мислите, участва ли то достатъчно активно в обществено-политическия живот напоследък? -Българското учителство е много интересен отряд от нашата интелигенция. Това е онзи неин пласт, който понесе най-тежките и най-многобройните удари от стария режим. Учителят беше обезличен и доведен до положението на обикновен държавен чиновник с най-малка заплата и с липса на възможности за творчество, защото всичко се регламентираше чрез абсолютна иделогическа опека върху поведението и професионалната реализация. Много от тези неща отпаднаха, но и много остават. Аз съм свързан трайно с учителството и съм щастлив, че вече се създават възможности за възстановяване престижа на професията му. -Къде виждате тези възможности ? - Виждам, е престава безумното роене на бюрокрация и хората с квалификация на учители няма да прекарват живота си в канцеларии, а ще се заемат с младите поколения. Това се усеща – не е случайно, че част от управленците на ниско и средно равнище побързаха да заемат учителски длъжности. Оттук нататък стои въпросът на синдикалните борби на учителството и дали тези борби ще успеят да регламентират отношенията с държавата. Учителите трябва да получават добро възнаграждение, за да се ползват с престиж в обществото. Учителят трябва да заеме мястото си на настойник, на проповедник, на водач на националното общество. От тези две неща –регулирането на отношенията с държавата и с гражданското общество – звиси възстановяването на престижа и сциалното място на учителството в нашето време.”.
Петко Сертов на заплата при оръжейния бо...
Д-р Николай Михайлов: Наблюдения в оглед...
В моя дом не живеят цветя - Николай Гуми...
Д-р Николай Михайлов: Наблюдения в оглед...
В моя дом не живеят цветя - Николай Гуми...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. „Когато Църквата е обриваема – тя расте” – думи на св. Йоан Златоуст.
2. ДА БЪДЕМ РАВНИ С ДРУГИТЕ ЕВРОПЕЙСКИ НАРОДИ ЗАВИСИ ОТ НАШИТЕ СОБСТВЕНИ ЗАДРУЖНИ СИЛИ” (В. ЛЕВСКИ)
3. "Учителят може да бъде истински, само ако остане верен на наукта и човещината, това са неговите безпорни ориентири, ако ги напусне - той е загубен." - проф. Николай ГЕНЧЕВ
2. ДА БЪДЕМ РАВНИ С ДРУГИТЕ ЕВРОПЕЙСКИ НАРОДИ ЗАВИСИ ОТ НАШИТЕ СОБСТВЕНИ ЗАДРУЖНИ СИЛИ” (В. ЛЕВСКИ)
3. "Учителят може да бъде истински, само ако остане верен на наукта и човещината, това са неговите безпорни ориентири, ако ги напусне - той е загубен." - проф. Николай ГЕНЧЕВ